Er du en faglig dyktig økonomileder som ønsker å bidra til bedre vilkår for verdens fattige? Ønsker du å bruke dine økonomiske og administrative ferdigheter til å styrke forvaltningen av en omfattende og spennende portefølje? Da kan stillingen som økonomileder i Digni være noe for deg.
Vi søker nå etter en økonomileder i en 100 % fast stilling som vil få en sentral rolle i organisasjonen. Hovedfokuset for stillingen er økonomisk styring og rapportering. Som økonomileder rapporterer du til assisterende generalsekretær. Digni har i alt 13 ansatte. Vi har kontor i Arbins gate 11 i Oslo.
Ansvarsområder
- rådgiving og kompetansebygging for Dignis stab og medlemsorganisasjoner i økonomispørsmål
- utvikling og vedlikeholde av rutiner/verktøy og retningslinjer for økonomistyring
- oppfølging av regnskap og budsjett i Dignis prosjektportefølje og i sekretariatet
- faglig ressurs for fagrådgiverne vedr. budsjett og regnskap for prosjekter i porteføljen
- fordeling av økonomiske rammer og kommunikasjon med medlemmene
- utarbeidelse av søknader, statistikker og tallmateriale til Norad
- kvalitetssikring og bidrag av økonomisk kompetanse inn i organisasjonsgjennomganger av medlemmer, partnere og prosjekter i Digni-kjeden
- ansvar for økonomirapportering til Norad og Dignis styre
- løpende kontakt med revisor
- andre oppgaver etter behov
Ønskede kvalifikasjoner
- økonomiutdannelse på masternivå
- minimum fem års relevant arbeidserfaring
- god regnskapsforståelse
- god kunnskap i bruk av Excel og IT-verktøy generelt
- beherske norsk og engelsk som arbeidsspråk
- erfaring fra humanitær/bistandsfaglig tilskuddsforvaltning
- utenlandserfaring er en fordel
Personlige egenskaper
- resultatorientert og selvstendig
- fleksibel og god til å samarbeide
- analytisk og strukturert
- god og tydelig i kommunikasjon
Den som ansettes må kunne identifisere seg med Dignis verdigrunnlag.
Arbeidssted er Oslo. Noe reisevirksomhet må påregnes. Lønn etter Dignis regulativ. God pensjonsordning.
For nærmere opplysninger, kontakt ass. generalsekretær
- Elizabeth L. Walmann, telefon 24 11 11 55 eller mobil 924 35 591.
Vis din interesse for stillingen ved å registrere søknad og CV i Webcruiter snarest. Attester og vitnemål vedlegges søknaden.
Søknadsfrist: 5. mai – Tiltredelse snarest